اسب کاسپین

اسبچه خزر

اسب کاسپین

اسبچه خزر

اسب کاسپین

شاید به جرات بتوان گفت اسبچه خزر تنها اسب کوچکی است که تمام پتانسل های یک اسب بزرگ را دارد که خداوند در سرزمین بزرگ ایران به ودیعه گذاشته است . روی سخنم با شماست که میتوانید با برنامه ریزی مناسب چه در زمینه پرورش و هم در بخش آموزش سوارکاری به تمام نونهالان کشورمان امکاناتی را فراهم کنید که این امر می تواند در سطح آموزش و پرورش نیز گسترده شود و تمام فرزندان این مرز و بوم حتی برای یک دوره کوتاه از لذت سوارکاری بهره مند گردند .
انشاالله

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

مسابقات آسیای

شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۰۱ ب.ظ

به گزارش روز پنجشنبه گروه ورزشی ایرنا؛ اسامی 6 سوارکار اعزامی برای سومین دوره حضور در بازی های آسیایی امروز - پنجشنبه در حالی اعلام شد که پیشتر این فدراسیون به حضور 7 ورزشکار (2 زن و پنج مرد) اشاره کرده بود.
«مسعود خلیلی» رئیس فدراسیون سوارکاری پیشتر به ایرنا گفته بود که برای نخستین بار در بخش «درساژ» دو سوارکار زن به نام های «شریسا غفاری» بانوی قهرمان کشور و «لیتا سهی» سوارکار ایرانی مقیم خارج از کشور به بازی های اندونزی اعزام می شوند.
در حالی که در این ترکیب «مسعود مکاری نژاد»، «داوود پوررضایی»، «آریانا روان بخش» و «فرهنگ صادقی» در پرش با اسب، «طوفان ترابی» در بخش سه روزه و «لیتا سهی» سوارکار ایرانی مقیم اروپا در بخش درساژ حضور دارند.
اما دبیر فدراسیون سوارکاری روز پنجشنبه در این باره به ایرنا گفت: غفاری به دلیل مشکل اسب در این رویداد حضور ندارد.
«محمد کاظمیان» ادامه داد: البته سوارکاران در این دروه از بازی ها با اسب های شخصی در جاکارتا حضور می یابند و اکنون در اردوی اروپا بسر می برند که از آنجا هم راهی اندونزی می شوند.
وی درباره غیبت دو دوره سوارکاری ایران در بازی های آسیایی 2010 گوانگژو و 2014 اینچئون کره جنوبی توضیح داد: به دلیل مشکل قرنطیه اسب ها به این رویداد اعزام نشدیم. هرچند این مشکل همچنان به قوت خود باقی است اما این دوره با همکاری سازمان دامپزشکی این موضوع به طور موقت برطرف شد و سوارکاران می تواند با اسب های شخصی در این نبرد ورزشی حاضر شوند.
تا قبل از بازی های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه قطر برگزار کنندگان مسابقات اسب های غربی را در اختیار سوارکاران قرار می دادند. بعد از آن اجازه استفاده از اسب های شخصی داده شد و این امر باعث بهتر شدن کیفیت مسابقات و البته دشواری رقابت ها شد.
دبیر فدراسیون سوارکاری کشورهای قطر، عربستان، ژاپن و امارات را در زمره مهمترین رقیبان ایران در پرش با اسب عنوان کرد و افزود: کشورهای شرق آسیا نظیر کره جنوبی، چین، هنگ کنگ، ژاپن و اندونزی هم حریفان قدرتمند سوارکاران ایران در درساژ و مسابقات سه روزه هستند.
سوارکاران ایرانی پس از انقلاب تاکنون در چهار بازی های آسیایی 1994 هیروشیما ژاپن، 1998 بانکوک، 2002بوسان کره جنوبی و 2006دوحه تنها در پرش با اسب حضور یافتند که برترین عنوان کسب شده مقام سومی در هیروشیما بود.
اما این بار سوارکاران ایران برای نخستین بار در سه رشته پرش با اسب، درساژ و سه روزه به جاکارتا اعزام می شوند وپیش از این نمایندگان ایران که در هر چهار دوره با چهار سوارکار اعزام می شدند، این تعداد در جاکارتا به 6 ورزشکار افزایش یافت.
«لیتا سهیلا سهی» سوارکار 48 ساله و پرآوازه مقیم اروپا با سابقه ۲۵ ساله در رشته درساژ بازی های آسیایی 2018 شرکت می کند.
درساژ رشته‌ای که در آن سوار اسب خود را به اجرای مجموعه‌حرکات دقیق و هماهنگ با ترتیب و زمان‌بندی مشخصی وا می‌دارد تا میزان هماهنگی خود با اسب را نشان دهد البته از این رشته به عنوان مادر ورزش های سوارکاری هم یاد می شود.
مسابقات درساژ برای نخستین بار در سال ۱۹۱۲ در فهرست بازی‌های المپیک (استکهلم) قرار گرفت. البته این نوع هنر در یونان باستان نیز رواج داشت و سوارکاران برای نمایش اسب‌های خود و حرکات نمایشی با یک دیگر به رقابت می‌پرداختند.
در بخش سه روزه سوارکاری «طوفان ترابی» تنها نماینده ما در این بازی های خواهد بود.
ترابی سوارکار ایرانی آبان ماه سال 96 با کسب یک نشان طلا و یک برنز و در مجموع به عنوان سومی در رشته مسابقات سه روزه (ترکیبی از درساژ، استقامت و پرش روی مانژ) رقابت های تایلند سهمیه بازی های آسیایی را کسب کرد.
رقابت های سوارکاری ایران در جاکارتا از 30مردادماه جاری آغاز و تا هشت شهریور ادامه دارد.
بازی های آسیایی 2018 از 27 مرداد تا 11 شهریور ماه امسال در 40 رشته، 462 ماده ورزشی و با حضور بیش از 11 هزار ورزشکار از 45 کشور آسیایی در جاکارتا، پالمبانگ و هفت شهر در حومه جاکارتا برگزار خواهد شد.
کاروان 631 نفر ایران هم با (282 ورزشکار مرد و 97 ورزشکار زن)، 193 (سرپرست، مربی، کادر اجرایی)، 30 داور و 29 رئیس فدراسیون در 38 رشته به این آوردگاه قاره کهن اعزام می شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۳
حسین صادقی