اسب کاسپین

اسبچه خزر

اسب کاسپین

اسبچه خزر

اسب کاسپین

شاید به جرات بتوان گفت اسبچه خزر تنها اسب کوچکی است که تمام پتانسل های یک اسب بزرگ را دارد که خداوند در سرزمین بزرگ ایران به ودیعه گذاشته است . روی سخنم با شماست که میتوانید با برنامه ریزی مناسب چه در زمینه پرورش و هم در بخش آموزش سوارکاری به تمام نونهالان کشورمان امکاناتی را فراهم کنید که این امر می تواند در سطح آموزش و پرورش نیز گسترده شود و تمام فرزندان این مرز و بوم حتی برای یک دوره کوتاه از لذت سوارکاری بهره مند گردند .
انشاالله

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

هیات سوارکاری یزد

پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۲۶ ب.ظ

نجمه دهقان رییس کمیته آموزش کودکان هیات سوارکاری یزد: فعالیت بانوان سوارکار بیشتر شده است

159650c9-3eee-4586-be86-8f310ff2881c

شاید کمتر کسی تصور کند که بانوان در استان یزد یکی از پیشگامان عرصه سوارکاری هستند. علاقمندی به سوارکاری سبب شده است که هیات سوارکاری این استان برنامه های بیشتر و جامع تری برای آنان در نظر گرفته و تلاش کند که استعدادهای موجود را شناخته و بستر لازم را برای رشد آنها مهیا کند. نجمه دهقان رییس کمیته کمیته آموزش کودکان با اسبچه درباره وضعیت سوارکاری بانوان در استان یزد با روابط عمومی فدراسیون سوارکاری گفتگو کرد:
س: استان یزد در چه بخش سوارکاری فعالیت بیشتری دارد؟
ج: استان یزد از استانهای فعال پرورش اسب عرب در کشور است ولی از گذشته در بخش سوارکاری استقامت نیز فعالیت هایی داشته است. اما متاسفانه این موضوع در سالهای اخیر تاحدی نادیده گرفته شده است. خوشبختانه سواری استامت یکی از بخش های این ورزش است که مورد توجه بانوان قرار گرفته و آنها فعالیت خوبی دارند که امیدواریم با پیگیری های هیات استان در سوارکاری استقامت در یزد و شهرستان های این استان برگزار شود.
س: کورس هم علاقمند دارد؟
ج: رقابتهای کورس در یزد در دو دوره بهاره و پاییزه برگزار می شود و امسال نیز (حدود دو هفته قبل) کورس هارک در این استان با تلاش رییس هیات سوارکاری مهندس بیک که به تازگی نیز به این سمت انتخاب شده اند انجام شد. خیلی جالب است بدانید که بانوان یزد بسیار علاقمند به شرکت در مسابقات کورس هستند و حتی در کلاس های آموزش چابکسواری نیز شرکت می کنند. امیدواریم که با حمایت های فدراسیون و خصوصا مساعدت خانم ستاری نایب رییس این فدراسیون بانوان یزد و همینطور استانهای همجوار شرایط شرکت آنها در این مسابقات فراهم شود.
س: بانوان در بخش پرش هم فعالیت دارند؟
ج: بانوان در مسابقات پرش فعال تر از گذشته هستند. مخصوصا در رده سنی نوجوانان. با فعال شدن کمیته آموزش کودکان و کار با اسبچه و پونی سوارکاری در یزد به سمت علمی شدن و حرفه ای شدن حرکت کند. سعی ما بر این است که استعدادهای کودکان مخصوصا دختران را شناسایی کرده و بستری برای رشد آنها فراهم کنیم و سوارکاری دختران به شکل سازمان دهی شده فعالیت خود را پیگیری کند.
س: انتظار شما از فدراسیون به عنوان متولی سوارکاری چیست؟
ج: من فکر می کنم اگر از نواب رییس هیات های استانها عملکرد ماهانه خواسته شود، باعث فعالیت بیشتر سوارکاری در استان ها می شود. با ارائه عملکرد ماهانه استعدادها نیز به خصوص در بین دختران نادیده گرفته نشده و از بین نمی رود. امیدواریم که با حمایت فدراسیون زیرساخت های سوارکاری دراستان یزد مجهز شده تا بتوان این حجم وسیع از اسب را به سمت ورزشی شدن سوق داد.