اسب کاسپین

اسبچه خزر

اسب کاسپین

اسبچه خزر

اسب کاسپین

شاید به جرات بتوان گفت اسبچه خزر تنها اسب کوچکی است که تمام پتانسل های یک اسب بزرگ را دارد که خداوند در سرزمین بزرگ ایران به ودیعه گذاشته است . روی سخنم با شماست که میتوانید با برنامه ریزی مناسب چه در زمینه پرورش و هم در بخش آموزش سوارکاری به تمام نونهالان کشورمان امکاناتی را فراهم کنید که این امر می تواند در سطح آموزش و پرورش نیز گسترده شود و تمام فرزندان این مرز و بوم حتی برای یک دوره کوتاه از لذت سوارکاری بهره مند گردند .
انشاالله

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

استاد اسماعیل نشاطی

يكشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۵ ب.ظ

  استاد اسماعیل نشاطی

« نگاهی به سوابق استاد زنده یاد جناب سرهنگ اسماعیل نشاطی »

 

 

- اسماعیل نشاطی در 4 تیرماه 1302 شمسی در تبریز به دنیا آمد او دوران تحصیل ابتدایی و متوسطه را در آن شهر سپری نمود و در سال 1327 پس از اخذ دیپلم متوسطه به دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش وارد شد و در مهرماه 1330 دانشکده افسری را با اخذ درجه ستوان دومی در رسته سوار به پایان رساند .

- به استناد رأی هفتصد و بیست و یکمین جلسه مورخ 22/11/1328 شورای عالی فرهنگ ، ارزش تحصیلات او در رشته نظامی لیسانس شناخته شده است .

 

 

- در 21 شهریور 1332 موفق به دریافت نشان ویژه و در سال 1333 اخذ نشان افتخار و در مهرماه 1332 به درجه ستوان یکمی نایل گردید .

- در آذر سال 1334 از طرف تربیت بدنی مفتخر به دریافت یک قطعه نشان نهضت ورزشی گردید و از خدمات او قدردانی به عمل آمد .

 

 

- در مهر سال 1336 به درجه سروانی نایل آمد .

- در اسفند 1338 دوره مقدماتی رسته زرهی را طی 24 هفته به پایان رساند .

- در سال 1339 از طرف ملکه انگلستان به عضویت افتخاری رویال ویکتورین اُردِر نایل آمد .

 

 

- در اردیبهشت 1342 دوره عالی زرهی را با موفقیت سپری نمود .

-  در سال 1345 موفق به گذراندن دوره کامل مدرسه سوارکاری سومور فرانسه شد و مورد توجه فرماندهان و مربیان آن مرکز بین المللی قرار گرفت .

- در شهریور 1348 با داشتن درجه سرهنگ دومی نظر به خدمات شایان آموزشی مفتخر به دریافت نشان سپاس از طرف وزارت آموزش و پرورش گردید .

 

 

- در آذر ماه سال 1351 به پاس خدمات و زحمات شبانه روزی که در جهت پیشبرد آموزش ورزشهای سوارکاری متحمل گردیده بود ، باشگاه افسران پادگان فرح آباد به باشگاه نشاطی تغییر نام داد .

- سرهنگ نشاطی سرانجام بنا به درخواست خود در سال 1352 به افتخار بازنشستگی نایل آمد و از آن پس با تمام وجود در خدمت آموزش ورزشهای سوارکاری بود .

- در سال 1355 مفتخر به دریافت مدال یادبود از طرف مسئولین ذیربط برای کار مربیگری در باشگاه سوارکاری ژاندارمری گردید .

- آخرین لوح تقدیری که به پاس خدمات شایسته آموزشی به سرهنگ نشاطی اهدا گردید در سال 1378 به دست فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود .

- زنده یاد در 9 آذر ماه سال 1378 در یک حادثه دلخراش به دیار باقی شتافت .

 


بر گرفته از سایت خبری پادوک