اسب کاسپین

اسبچه خزر

اسب کاسپین

اسبچه خزر

اسب کاسپین

شاید به جرات بتوان گفت اسبچه خزر تنها اسب کوچکی است که تمام پتانسل های یک اسب بزرگ را دارد که خداوند در سرزمین بزرگ ایران به ودیعه گذاشته است . روی سخنم با شماست که میتوانید با برنامه ریزی مناسب چه در زمینه پرورش و هم در بخش آموزش سوارکاری به تمام نونهالان کشورمان امکاناتی را فراهم کنید که این امر می تواند در سطح آموزش و پرورش نیز گسترده شود و تمام فرزندان این مرز و بوم حتی برای یک دوره کوتاه از لذت سوارکاری بهره مند گردند .
انشاالله

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی


قرارداد سرمربی بلژیکی تیم های ملی پرش با اسب ایران به امضای طرفین رسید که او قرار است دو هفته دیگر و بعد از انجام شدن کارهای مربوط به ویزا به ایران بیاید. رییس فدراسیون سوارکاری می‌گوید “فان پاشن” قرار است هر ماه فقط دو هفته در ایران باشد البته این زمان قابل تغییر است.

مسعود خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر این که سرمربی جدید تیم های ملی پرش با اسب ایران یکی از بهترین های جهان است، اظهار کرد: یکی از اهداف ما برای جذب این مربی کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی است. او فردی بسیار قابل و ماهر برای این جایگاه است و او را از بین شش مربی سرشناس جهان انتخاب کردم. رزومه چندین مربی برایمان ارسال شد، با فدراسیون جهانی و نفرات تاثیر گذار زیادی هم بحث و تبادل نظر شد، کمیته فنی و هیئت رییسه فدراسیون هم رزومه او را بررسی کردند و در نهایت توانستیم او برای آمدن به ایران قانع کنیم.

وی در مورد مدت زمان حضور این مربی در ایران، تصریح کرد: طبق قرارداد، او ماهیانه دو بار و هر زمان به مدت پنج  یا شش روز در ایران خواهد بود و کار هدایت تیم ملی را انجام می دهد. البته این زمان حضور در ایران بستگی به رایزنی دارد و می توان آن را تغییر داد.
رییس فدراسیون سوارکاری در پاسخ به این سوال که این مربی چه زمانی به طور رسمی کارش را با ملی پوشان آغاز خواهد کرد، خاطرنشان کرد: قرار بود هفته گذشته به ایران بیاید، اما به دلیل تعطیلات و مسافرت احتمالی ملی پوشان و عدم حضور همه آنها در این زمان، تصمیم گرفتیم تا دو هفته دیگر بیاید.

خلیلی با تاکید بر این که خود این سرمربی بلژیکی هم برای حضور در ایران همراهی و همکاری زیادی انجام داد، اضافه کرد: سوارکاری ورزشی گران است، اما با قول‌های مساعدی که از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داده شده توانستیم او را جذب کنیم. برای جذب او بیش از یکسال تلاش کردیم. فدراسیون جهانی سوارکاری هم برای حضور او در ایران خیلی کمک کرد.

وی در مورد این که آیا کمک مربی ایرانی هم در کنار این سرمربی بلژیکی فعالیت خواهد کرد؟ در این باره توضیح داد: قرار است تا بعد از فعالیت شش ماهه این مربی در ایران در این رابطه تصمیم بگیریم، اما قطعا نظر ما این است که یک یا دو نفر از مربیان خوب ما در کنار این سرمربی حضور داشته باشند و این انتقال تجربیات صورت بگیرد و در آینده بتوانیم از توانایی آنان استفاده کنیم.

رییس فدراسیون سوارکاری در مورد جذب سرمربی برای بخش “درساژ” نیز، گفت: در بخش درساژ شرایط متفاوت است و فاصله زیادی برای تشکیل تیم ملی داریم. امیدوارم با کارهای خوبی که کمیته درساژ انجام می‌دهد طی یک و نیم سال آینده بتوانیم برای این بخش هم یک سرمربی خوب جذب کنیم. تا بحال چندین نفر را به عنوان مربی و مدرس داوری به ایران آورده‌ایم و در تلاش هستیم تجربه نفراتمان را در این بخش بالا ببریم و در آینده نزدیک برای آنها هم یک مربی شایسته را جذب کنیم.

قرارداد دو ساله “استنی فان پاشنStany  van paeschen ” بلژیکی که مدال برنز المپیک ۱۹۷۶ مونترال را در کارنامه دارد به عنوان سرمربی تیم های ملی پرش با اسب ایران به امضای این مربی و مسئولان فدراسیون سوارکاری ایران رسید. این بلژیکی ۵۹ ساله که سابقه سرمربیگری هشت ساله تیم های ملی عربستان و شش ساله تیم های ملی بلژیک را در کارنامه دارد، قرار است دو سال یعنی تا پایان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هدایت تیم های ملی بزرگسالان و جوانان ایران را بر عهده بگیرد.