اسب کاسپین

اسبچه خزر

اسب کاسپین

اسبچه خزر

اسب کاسپین

شاید به جرات بتوان گفت اسبچه خزر تنها اسب کوچکی است که تمام پتانسل های یک اسب بزرگ را دارد که خداوند در سرزمین بزرگ ایران به ودیعه گذاشته است . روی سخنم با شماست که میتوانید با برنامه ریزی مناسب چه در زمینه پرورش و هم در بخش آموزش سوارکاری به تمام نونهالان کشورمان امکاناتی را فراهم کنید که این امر می تواند در سطح آموزش و پرورش نیز گسترده شود و تمام فرزندان این مرز و بوم حتی برای یک دوره کوتاه از لذت سوارکاری بهره مند گردند .
انشاالله

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی




به گزارش اخبار استانهای خبرگزاری صدا و سیما،  رئیس هیئت سوارکاری استان گیلان گفت : در این جشنواره ۶۰ اسب در ۲ گروه مادیان و نریان از استان های گیلان و مازندران شرکت دارند.

آقای شهدی نژاد هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی اسب های اصیل کاسپین اعلام کرد و گفت : هیئت سوارکاری استان گیلان با همکاری علاقمندان به پرورش اسب های اصیل در تلاش است تا از انقراض نسل اسب های اصیل کاسپین جلوگیری کند.

وی افزود : با توجه به اینکه زیستگاه اصلی اسب های کاسپین در گیلان و مازندران در تالش است ، این جشنواره امسال در این شهرستان برگزار شد.

رییس هیئت سوارکاری استان گیلان گفت : در این جشنواره سه  داور ، اسب های شرکت کننده را از نظر قد – سر و سینه – چابکی و زیبایی مورد ارزیابی قرار دادند.

در پایان این جشنواره در گروه اسب های مادیان و رده سنی ۴ تا ۱۰ سال به بالا اسب های آلبا – غزاله و مینا به مالکیت پروین یگان پور از شهرستان رضوانشهر اول تا سوم شدند و در گروه اسب های نریان در گروه های سنی ۴ تا ۷ سال اسب برنا به مالکیت محمود شیرزاد از شهرستان فومن – ۷ تا ۱۰ سال اسب بل به مالکیت آرمان عباسی از شهرستان تالش  و ۱۰ به بالا اسب سایروس به مالکیت صفر قویدل از شهرستان صومعه سرا به عنوان زیباترین اسب های کاسپین معرفی شدند.

در ادامه این جشنواره چند برنامه بومی – محلی از جمله آیین سنتی عروس بران و بازی محلی یعقوب – یعقوب اجرا شد.

در  این جشنواره بیش از ۲ هزار نفر حضور داشتند


از آقای شهدی نژاد و دیگر مسولین مربوطه باید پرسید با چه مکانیزم و روشی میخواهند از منقرض شدن اسب گاسپین جلوگیری نمایند. آیا با برگزاری جشنواره اسب کاسپین شرایط مناسب فراهم خواهد شد .

بنظرم تا زمانی که تولید و پرورش اسب کاسپین توجیه اقتصادی نداشته باشد همیشه باید نگران منقرض شدن این اسب زیبا باشیم